Saturday, 12 January 2019

terasa disisihkan

Ya Allah...

terasa sangat disisihkan oleh orang di pejabat ni...
sentiasa dikatakan suke mereka cerita..
jahatnya aku dimata mereka walaupun hakikatnya tahu sapa sebenarnya y suke mereka cerita tp utk menutup diri sndiri terpaksa menuding jari ke orang lain...

aku sentiasa doakan satu masa nti semua org akan tahu perkara sebenarnya n perangai sebenar dye

Wednesday, 2 January 2019

Permulaan tahun 2019

3 Januari 2019

permulaan tahun y kurang mengembirakan...
kembali sakit...xboleh tdow mlm

nmpk nye terpaksa berubat semula
sampai bile nk kne tanggung semua nie?
smpai bile dye nk buat aku mcm nie?
sampai aku xleh bngun ke? ke smpai aku mati?

Sunday, 30 December 2018

Pengakhiran 2018

semoga tahun 2018 nie menjadi sejarah n kenangan buat aku
semoga tahun 2019 akn menjadi tahun y bahagia buatku

2018 terlalu besar dugaan y aku hadapi..
sakit akibat perbuatan khianat seorang y pernah begelar "sahabat" walaupun org tgk secara kasarnya aku sihat...setelah berbulan2 aku tanggung sakit akhirnya aku berubat...

berubat pertama dengan darul syifa tp Allah x mengizinkan aku utk baik secepat tu...
berubat kali ke 2 secara rukyah dan dengan izin Allah aku muntahkan kotoran y ada..
namun tdk behenti setakat tu bile aku dpt kembali "hadiah" buat kali ke 2 y aku rase makin teruk utk aku tanggung sakit...

aku tetap sabar, aku terus berubat kerana aku tahu Allah xkn menguji umatnya melebihi kemampuan umatnya itu...terima kasih buat sahabat y sentiasa doakan kebaikan dan kesihatan buat aku n terima kasih kerana sentiasa ada utk aku disaat aku ssh n senang...

doa aku sempena tahun baru 2019, semoga aku akn kembali sihat dengan izin Allah dan semoga aku sentiasa sabar n redha dengan apa jua y berlaku pd ku...

mgkin dengan mata kasar aku nmpk sihat tp hanya Allah y tahu berapa seksanya aku menanggung rase sakit nie...

terima kasih buat mak ayh n family kerana sentiasa ada n berikan kata semangat buat aku...
terima kasih kerana sentiasa doakan aku...

Tuesday, 18 December 2018

Tau nk Kata Dah

mmg org ssh nk percaya benda mcm tu sebab x nmpk kn..
niat nk behenti kerja x jd sebab bos x izinkn

dh cerita semua kt bos tp nmpk gaya mcm bos xpercaya
apa lh nasib badan..
adakah masih perlu tanggung rase sakit buat kali ke2?

Monday, 17 December 2018

Jalan Terbaik

setelah difikirkan semuanya jalan terbaik buat aku iaah behenti kerja...
aku berhenti kerja bukan kerana aku mengalah tp aku tdk sgup utk merasa kesakitan buat kali ke2 y mgkin akn lebih teruk..

selagi aku msh disini aku tahu mu mmg xkn puas aty sebab mu rse aku nie penghalang buat  mu...
aku tahu org xkn percaya ckp aku sebab dimata org mu mmg terbaik...

dari segi percakapan, pertuturan mmg mu terbaik r, dok langsung cacat cela dimata orang...
mu sentiasa meraih simpati org sampai org hanya nmpk mu nie baik je langsung xnmpk keburukan mu...

Allah swt maha adil, aku tahu sampai satu mase orang akan nmpk semua kejahatan mu tu terutama niat mu dan aku doakan semua tu semoga satu mse nti mu sedar mu tdk selamanya diatas.


Sunday, 16 December 2018

Jahatnya Manusia y pernah bergelar seorang SAHABAT

hampir 5 tahun aku bersama dengan dia, buat kerja skali bnyk benda kami kongsi tp ni hadiah perpisahan dye bg kat aku...

hadiah y sgt berharga sepanjang perkenalan kami "santau"
berbulan2 aku tanggung sakit, tp mu msh mampu tersenyum...
aku tanggung rase sakit muntah kan semua kotoran ya mu bg ke aku tp mu langsung xrse bersalah..
aku tahu org xkn percaya klu aku buke mulut, sebab mu terlalu baik dimata org lain y mmg xnmpk langsung keburukan n niat sebenarmu.

mu tahu aku muntah keluarkan gumpalan rambut, tp mu langsung xdok rse bersalah...
Ya Allah sakit aku tanggung mse nk muntah x terlawan rse sakit aku dapat hadiah dr mu ni...

MEK NA terima kasih untuk hadiah nie, aku tdk marah n aku tdk berdendam ngan mu tp aku sedih n terkilan sepanjang perkenalan kite ni y mu balas ke aku...
aku xkn balas balik npe y mu buat ke aku tp aku doakan moga satu hari nti mu rse seperti aku rse sakit tu dan mu rse juga balasan atas semua perbuatan mu pd aku n pada org lain...

MEK NA ingat satu perkara mu blh susuk kejahatan mu di mata manusia tp bukan di mata ALLAH swt...aku tahu npe y mu buat sebab tu mu takut kn..sebab tu mu bg hadiah nie ke aku supaya aku tdk mampu bangun n tdk jd hlgan mu kn...

ooooo MEK NA mu blh wk gtu ke aku tp mu jgn lupe bkn aku je y tahu perangai n perbuatan mu ni..jgn smpai mse org lain buke semua AIB mu...

aku nie ckup baik dh still jge AIB mu...aku diam je bile mu wk gni ke aku...
moga ALLAH swt berikan mu pengajaran

Tuesday, 4 December 2018

Surprise Birthday

baru ada mase nk post gambar birthday kwn baru nie..
 surprise buat zura...







terasa disisihkan

Ya Allah... terasa sangat disisihkan oleh orang di pejabat ni... sentiasa dikatakan suke mereka cerita.. jahatnya aku dimata mereka wala...